onsdag 14 januari 2009

Nya Sponsorer inför 2009

Under helgen som gick samt senast i dag har jag knytit till mig nya sponsorer inför 2009.
Hjälpen jag får genom mina nya samarbets partners gör att vi kan modifiera cykeln efter mina önskemål, en av sponsorerna är en MC firma som vill satsa stort och marknadsföra sig ute i landet som både internet baserad och givetvis med en stor butik i Stockholms regionen.

Jag återkommer med deras namn och mer info om deras produkter inom en snar framtid...
Under förra veckan medd Swecompsite att allt går som det ska med hojjen,ny bakram i kolfiber samt större och lättare luftintag i kolfiber är vad som blir klart i januari, I februari blir även en ny bakdel klar givetvis också den i kolfiber... Det betyder ca 5 kilo lättare än så länge.. Kolfiberfälgarna kan nu beställas eftersom en av sponsorerna tar på sig kostnaden för dom,samtidigt som dom nya fälgarna beställs så levereras dom med nya keramiska lager,en vikt minskning på dom nya fälgarna mot mina gamla är hela 3.5 kilo...

Som ni förstår är jag full med tillförsikt inför den nya säsongen som väntar,och givetvis mycket glad för dom nya sponsorerna som nu kliver in för att stötta min satsning inför 2009 och det Skandinaviska mästersapet.

// Pelle

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur går det med dina 7 kilo då???
Eller blir det bara på hojen nu när det verkar lösa sig;)

Anonym sa...

Jag har inte gått upp så mycket i vinter som jag brukar så några 7 kilo behöver jag inte gå ner... Vi får se hur mycket jag behöver lätta på mig själv,det avgörs när vi vägt hojjen... Den lägsta vikt jag/hojjen vägt in oss på det var 282 kilo i malmö maj förra året.. Det var också då jag körde 5.50 sen gick det bara långsammare eftersom jag gick upp i vikt.I September På winternationals så körde jag som bäst 5.56 men då vägde vi in oss på 286 kilo som lättast.. Så det bevisar hur mycket vikten på ekipaget gör på själva tiden.. Men 270 kilo ska vi sikta in oss på när säsongen drar i gång.
// Pelle

Anonym sa...

hej pelle
vi pråtade sammen i malmø hvor du tittede på min 12er med BSThjulene.
hur mycket er det du har hävat svingindfãstningen på din jeg har fået hold på en ekstra ram til min höj og tænker at bygge den om med hävat svingindfãstningen og eventuelt flytte stürhuvudet til en stejlere vinkel for at få forhjulet längere ind så jeg kan sänke höjen mere jeg har hittat en mindre kyler så der er plads til at hjulet
mvh Lars