måndag 26 maj 2008

Test `n Tune Sundsvall

Ja då var årets första provkörning avklarad... som jag skrev i tidigare inlägg så skulle vi prova en ny utväxling, första repan ut för säsongen brukar man köra med skräck blandad förtjusning.

Denna repa var inget undantag.. efter 8 månaders uppehåll från racingen så tycker man att hojjen går som en missil... Första svängen ut började med hjulspinn på 1:an tryckte i 2:an varpå hojjen drog upp på det bakre hjulet mycket mer och fortare än vad jag är van vid... Resten av repan var bara kaos med aldeles för tidiga växlingar vilket resulterade i tiden 9.34 och 254km/h.

Hojjen var ganska så mycket mer aggresiv än den var förra året så jag blev tveksam om det skulle gå att hantera den med denna utväxling, hjulspinn på 1:an kan man alltid åtgärda men bakhjulsåka på 2:an är ingen höjdare.

2:a repan ut började bra med en 60 fot på 1.47 men sen spann det och gick på bakhjulet mer eller mindre på samma gång, tiden blev 9.02 och 256 km/h

Tredje repan blev väl ganska ok men med aldeles för mycket bakhjuls åka och lite hjulspinn ovanpå det... Tiden slutade på 8.92 och 253 km/h.

Efter det beslutade jag att ändra tillbaks utväxlingen till samma utväxling som jag körde med förra året..

Första repan ut med fjolårets utväxling hade jag inte så höga förhoppningar på men den började ganska bra med 60 fot på 1.46 och slutade med nytt PB på 8.59 och 263 km/h..

Personbästa både vad gäller tid och speed är en riktigt skön start på säsongen, så nu ser jag verkligen fram emot Malmö till helgen..

Följ Malmö tävlingen här på bloggen...

Må så gott!

Pelle

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjena på er!
Har kollat på filmen ska bli kul att följa med i sommar.Det verkat ju hoppfullt med den tiden och speeden.Good Speed.

Mvh Jonas & Lisa